Service Centre

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Instructions
So montierst du Bremsbeläge auf Carbonfelgen
Neben gewöhnlichem Verschleiß sind für Defekte an der Bremsflanke häufig zu hoch oder im falschen Winkel eingestellte Bremsbeläge die Ursache. Folgende Punkte sind bei der richtigen Montage zu beachten:

  • Der Bremsbelag muss am unteren Rand der Bremsfläche ausgerichtet werden, so dass sich der Bremsdruck auf die Bremsflanke und das Felgenbett verteilt.
  • Die Beläge müssen mit der kompletten Fläche auf der Felge aufliegen, der Belag zeigt auf der gesamten Fläche Abnutzungserscheinungen.
  • Montiert man die Beläge zu hoch oder im falschen Winkel, kann Temperatur und Druck nur vom oberen Teil der Flanke aufgenommen werden und erhitzt außerdem Mantel/Schlauch.
  • Wird die Fläche des Belages nicht komplett genutzt, kann die erzeugte Bremsenergie nur auf einen kleinen Teilbereich der Flanke übertragen werden, was schnell zu Schäden und mangelnder Bremsleistung führt.
richtige Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
falsche Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
richtige Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
falsche Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
richtige Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
falsche Montage der Bremsbeläge auf Carbonfelgen
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Instructions
Montage von Reifen
  • Schlauchreifen (tubular): Verwende bei der Montage von Schlauchreifen auf Tubular-Felgen nur von uns empfohlene Klebebänder oder Kleber. Durch die Verwendung anderer Kleber kann die Felge bei der Demontage des Reifens beschädigt werden.
  • Drahtreifen (Clincher): Verwende bei der Montage des Mantels ausschließlich Kunststoff-Reifenheber mit möglichst breiter Auflagefläche. Verwende ausschließlich das beigefügte Felgenband, das wir auch im Shop anbieten.
  • Reifendruck: In der Artikelbeschreibung findest du den maximal empfohlenen Reifendruck für die Laufräder. Bitte berücksichtige, dass der Reifendruck mit Zunahme der Meereshöhe ansteigt. Hitze durch Bremsen erhöht den Reifendruck ebenfalls.
  • Latex-Schläuche: Bei Carbonfelgen dürfen keine Latex-Schläuche verwendet werden. Durch die Bremshitze an der Felge könnte der Schlauch platzen.
  • Hookless-Felgen: Bei hakenlosen Felgen, auch hookless-Felgen genannt, dürfen ausschließlich Mäntel, die für das hakenlose Felgenbett vorgesehen sind, verwendet werden. Einen Hinweis dafür gibt es in der Beschreibung der Mäntel.
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Instructions
Vor der Fahrt
  • Überprüfe deine Felgen auf Risse, Beulen und sonstige Beschädigungen
  • Überprüfe die Bremsflächen auf Bremsbelag-Rückstände und Schmiermittel und entferne diese gegebenenfalls sorgfältig. Saubere Bremsflanken ermöglichen eine gleichmäßig gute Bremsleistung und erhöhen die Lebensdauer der Carbonfelgen.
  • Überprüfe die Beläge auf Verschleiß. Verschlissene Beläge können die Bremsflanken beschädigen und müssen umgehend ersetzt werden. Verwende bei Carbon-Felgen nur von uns zugelassene Bremspads. Diese findest du in unserem Shop.
  • Überprüfe die Beläge auf Steinchen o.ä. auf der Kontaktseite zu den Bremsflanken.
  • Überprüfe die optimale Stellung der Bremsbeläge zu den Bremsflanken. Eine Anleitung zur richtigen Montage der Bremsbeläge findest du hier.
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Instructions
Nach der Fahrt
Reinige die Bremsflanken nach deiner Ausfahrt gründlich. Der Verschleiß der Bremsflanken steigt durch Regen und Schmutzrückstände erheblich. Verwende auf keinen Fall Metallbürsten oder Degreaser zum Reinigen der Felgen.
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Warranty and repair
Crash Replacement
A crash or accident is bad enough, so we want to make the replacement of your broken wheels as smooth as possible. If you have crashed with our wheels, we offer you our Crash Replacement. You will receive the same or equivalent wheelset for your defective wheelset at a reduced price. If a repair is possible, we will carry it out promptly and at a reasonable price.

We offer the following discount:

1. year after purchase:

45% off the complete wheelset

2nd year after purchase:

40% off the complete wheelset

3rd year after purchase:

25% off the complete wheelset
If only the front wheel is damaged, 40% of the price of the complete wheelset will be charged. Similarly, if the rear wheel is damaged, 60% of the price of the complete wheelset will be charged.

In order to claim the Crash Replacement, the invoice receipt must be presented. In addition, the defective wheels must be sent in. The Crash Replacement can only be claimed by the original purchaser. As soon as we receive your wheels , we will check the defect and inform you whether a repair is possible.

This is how you can use our Crash Replacement:

The new price of the wheelset was 1.000€:

You crash 7 months after buying the wheels and damage both front and rear wheels. For only 550€ (45% discount) you get the same wheels back.

The new price of the wheelset was 1.000€:

You crash 15 months after buying the wheels and only damage the front wheel. For only 240€ (40% discount on the front wheel) you get a new front wheel from us.

The new price of the wheelset was 1.000€:

You crash 30 months after buying the wheels and only damage the rear wheel. For only 450€ (25% discount on the rear wheel) you get a new rear wheel from us.

How can you make use of our Crash Replacement?

Please contact us by Mail (to service@aerycs.de) or via our contact form and describe the accident and the defect on the wheels. Ideally, you should send us the invoice or the invoice number directly in your mail. We will contact you within a few days and provide you with a free return label. You send us your wheels including the service document. After checking the defect, we will inform you whether we will repair the wheels or whether we can offer you a replacement product. As soon as your wounds from the fall have healed, your wheels should be ready for use again.
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Warranty and repair
Warranty
In addition to high-quality products, we also offer you first-class service. Therefore, in addition to the legal warranty, aerycs grants you a 3-year warranty on all aerycs products for all material and processing defects.

Requirements

The guarantee applies to all aerycs parts (wheels, hubs, etc.)
  • All components must be assembled and used in accordance with the assembly instructions and our instructions for use.
  • The factory warranty of the respective manufacturer applies to installed parts from other manufacturers (spokes, nipples, etc.).
  • You have a valid aerycs invoice.

Further information

There is no entitlement to warranty services in the following cases:
  • Normal wear and tear or wear and tear due to the use of the component
  • Wear parts are: Bearings, rim flanks and rim brake rims
  • Improper assembly
  • Improper or non-executed maintenance
  • Improperly performed repair
  • Use of non-matching products
  • Modification of the component
  • Improper use or misuse
  • Use outside the intended use
  • Careless treatment
  • Rental, commercial useDamage in delivery and transport
  • Modification, obliteration or removal of the serial number

Brake pads for clincher rims:

Our brake pads have a wear index. As soon as this index is reached, it is imperative that the brake pads are replaced, otherwise the warranty claim will be invalidated.

How to submit your guarantee application

Bitte kontaktiere uns mit einer Mail an service@aerycs.de und sende uns eine Kopie deiner Rechnung und Bilder des Schadens zu. Wir prüfen den Schaden soweit möglich anhand der Bilder und melden uns bei dir, ob die Reparatur möglich ist und, ob ein Anspruch auf Garantie gewährleistet werden kann.

Bitte beachte, dass du die Kosten für den Rückversand selbst trägst. Die Adresse für den Rückversand lautet:

aerycs by incubado GmbH
- Garantie -
Werner-von-Siemens-Str. 3-7
25479 Ellerau
Germany
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Warranty and repair
Gewährleistung

Wir bieten dir bei unseren Laufrädern die gesetzliche Gewährleistung auf Material und Verarbeitung. Innerhalb dieses Zeitraumes ersetzen wir fehlerhafte Produkte kostenlos. Der Haftungszeitraum beginnt mit dem Ersterwerb. Unsere Gewährleistungszusage erstreckt sich nicht auf Schäden, die sich aus normalem Verschleiß (siehe unten), Unfällen, unsachgemäßer Veränderung, Fahrlässigkeit oder unsachgemäßer Handhabung und Verwendung ergeben. Normale Verschleißteile sind:


  • Bremsflanke an Aluminium- und Carbonfelgen
  • Brake pads
  • Naben-Kugellager
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Shipping
Versandkosten

Wir verschicken unsere Laufräder mit UPS und unser Zubehör, je nach Größe mit DHL oder UPS. Die Versandkosten richten sich nach Lieferland und Versandart. Wir liefern nur innerhalb der EU, Großbritannien und der Schweiz.

Achtung: Wir liefern nicht an DHL Packstationen oder Postfilialen.

Deutschland:

Standard-Versand: 4,95 € – ab einem Warenwert von 200 Euro versenden wir kostenlos! Express-Versand: 49 €

EUROPA 1 (Belgien, Bulgarien, Dänemark, Estland, Finnland, Frankreich, Griechenland, Irland, Italien, Lettland, Luxemburg, Niederlande, Norwegen, Österreich, Polen, Portugal, Rumänien, Schweden, Slowakei, Spanien, Tschechien, Ungarn): Standard-Versand: 19,95 € / Express-Versand: 89 €

EUROPA 2 (Schweiz, Vereinigtes Königreich): Standard-Versand: 30,95 € (zzgl. MwSt.) / Express-Versand: 109 € (zzgl. MwSt.)

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Shipping
Versand in die Schweiz

Für Bestellungen aus der Schweiz arbeiten wir mit dem Logistikdienstleister MeinEinkauf GmbH zusammen, der die Lieferung deines Einkaufs ab der Grenze übernimmt.

Das bedeutet für dich, dass deine Bestellung so abgewickelt wird, als hättest du direkt in einem lokalen Schweizer Shop bestellt.

Was bedeutet das für dich?

Sobald du zur Kasse gehst und deine Adresse in der Schweiz eingibst, berechnet sich der Preis für deinen Warenkorb neu. Hier wird dann die Schweizer Mehrwertsteuer von 7,7% berücksichtigt.

Hier eine Beispielrechnung:
Produktpreis, der im Shop angezeigt wird: 500,- € (inkl. 19% DE MwSt.)
Produktpreis, wenn du den selben Artikel in die Schweiz liefern lässt: 452,52 € (inkl. 7,7% CH MwSt.)

Du bekommst deine Bestellung komplett verzollt und versteuert zu dir in die Schweiz geliefert. Die schweizer Mehrwertsteuer von 7,7% ist bereits im Gesamtpreis enthalten.

Du zahlst keine zusätzlichen Einfuhrabgaben oder Vorweisungstaxe. Nur auf dem Versandetikett erkennst du, dass die Bestellung von unserem partner, der MeinEinkauf GmbH final an dich versendet wurde.

In der Regel erhältst du deine Bestellung circa 5-7 Werktage, nachdem du die Versandbestätigung von uns erhalten hast.

 

Wie funktioniert der Rückversand bei einem Widerruf?

Bitte melde deinen Wideruf über unser Kontaktformular an.

Bestellungen aus der Schweiz müssen auch auf dem Rückversand über unseren Dienstleister, MeinEinkauf GmbH, abgewickelt werden. An diese Adresse kannst du deine Laufräder versenden:

ME Swiss Logistics /  MeinEinkauf GmbH

Gewerbehaus N16

Konstanzerstrasse 60

CH-8274 Tägerwilen

 

Deiner Sendung liegt ein Retourelabel bei. Solltest du dies nicht mehr vorliegen haben, melde dich bitte bei uns. Bitte verpacke die Laufräder wieder im Originalkarton. Die auf dem Paket angebrachten Barcodes (2022xxxxxx und 8822xxxxxx) dürfen nicht entfernt werden.

Nun brauchst du nichts weiter zu tun. Sobald die Laufräder bei uns angekommen sind, prüfen wir diese auf eventuelle Schäden und du erhältst deine Zahlung, bei einwandfreiem Zustand, wieder zurück.

 

Meine Laufräder sind beschädigt - was kann ich tun?

Bitte informiere dich hier, wie Reparaturen außerhalb von Deutschland gehandhabt werden:


Reparaturen aus dem Ausland
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Rechtliches
Data protection

Wir legen größten Wert auf den Schutz Ihrer Daten und die Wahrung Ihrer Privatsphäre. Nachstehend informieren wir Sie deshalb über die Erhebung und Verwendung persönlicher Daten bei Nutzung unserer Webseite.

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Die Verarbeitung und Nutzung Ihrer personenbezogenen Daten erfolgt zur Erfüllung und Abwicklung Ihrer Bestellung sowie zur Bearbeitung Ihrer Anfragen.

Nach vollständiger Vertragsabwicklung werden alle personenbezogenen Daten zunächst unter Berücksichtigung steuer- und handelsrechtlicher Aufbewahrungsfristen gespeichert und dann nach Fristablauf gelöscht, sofern Sie der weitergehenden Verarbeitung und Nutzung nicht zugestimmt haben.

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Wir nutzen Ihre E-Mail-Adresse unabhängig von der Vertragsabwicklung ausschließlich für eigene Werbezwecke zum Newsletterversand, sofern Sie dem ausdrücklich zugestimmt haben.

Ihre diesbezüglich abzugebende Einwilligungserklärung lautet wie folgt:

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Sie können den Newsletter jederzeit unter Nutzung des entsprechenden Link im Newsletter oder durch Nachricht an uns abbestellen, die Kontaktdaten hierzu finden Sie in unserem Impressum.

Ihre E-Mail-Adresse wird danach aus dem Verteiler gelöscht.

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Wir nutzen Ihre E-Mail-Adresse unabhängig von der Vertragsabwicklung ausschließlich für eigene Werbezwecke zur Übersendung von Direktwerbung für eigene ähnliche Waren oder Dienstleistungen. Sollten Sie hiermit nicht einverstanden sein, können Sie der Verwendung jederzeit widersprechen. Der Widerspruch kann mit jedem Kommunikationsmittel, nicht nur per E-Mail, erklärt werden. Er muss uns aber zugehen, um wirksam zu werden. Hierfür entstehen keine anderen als die Übermittlungskosten nach den Basistarifen. Die Kontaktdaten für die Ausübung des Widerspruchs finden Sie im Impressum, Sie können dafür auch den entsprechenden Link im Newsletter nutzen. Ihre E-Mail-Adresse wird danach aus dem Verteiler entfernt.

Datenverwendung für E-Mail-Werbung ohne Newsletter-Anmeldung und Ihr Widerspruchsrecht

Wenn wir Ihre E-Mail-Adresse im Zusammenhang mit dem Verkauf einer Ware oder Dienstleistung erhalten und Sie dem nicht widersprochen haben, behalten wir uns vor, Ihnen regelmäßig Angebote zu ähnlichen Produkten, wie den bereits gekauften, aus unserem Sortiment per E-Mail zuzusenden. Sie können dieser Verwendung Ihrer E-MailAdresse jederzeit durch eine Nachricht an die unten beschriebene Kontaktmöglichkeit oder über einen dafür vorgesehenen Link in der Werbemail widersprechen, ohne dass hierfür andere als die Übermittlungskosten nach den Basistarifen entstehen.

Kontakt E-Mail-Adresse: service@aerycs.de

Weitergabe personenbezogener Daten

Eine Weitergabe Ihrer Daten an Dritte ohne Ihre ausdrückliche Einwilligung erfolgt nicht. Ausgenommen hiervon sind lediglich unsere Dienstleistungspartner, die wir zur Abwicklung des Vertragsverhältnisses benötigen. In diesen Fällen beachten wir strikt die Vorgaben des Bundesdatenschutzgesetzes. Der Umfang der Datenübermittlung beschränkt sich auf ein Mindestmaß.

Cookies

Unsere Internetseiten verwenden an mehreren Stellen so genannte Cookies. Cookies sind kleine Textdateien, die auf Ihrem Rechner abgelegt werden und die Ihr Browser speichert. Sie dienen dazu, unser Angebot nutzerfreundlicher, effektiver und sicherer zu machen. Des Weiteren ermöglichen Cookies unseren Systemen, Ihren Browser zu erkennen und Ihnen Services anzubieten. Cookies enthalten keine personenbezogenen Daten.

Verwendung von Google Adwords Conversion-Tracking

Wir nutzen das Online-Werbeprogramm „Google AdWords“ und im Rahmen von Google AdWords das Conversion-Tracking. Das Google Conversion Tracking ist ein Analysedienst der Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; „Google“).

Wenn Sie auf eine von Google geschaltete Anzeige klicken, wird ein Cookie für das Conversion-Tracking auf Ihrem Rechner abgelegt. Diese Cookies haben eine begrenzte Gültigkeit, enthalten keine personenbezogenen Daten und dienen somit nicht der persönlichen Identifizierung.

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Jeder Google AdWords-Kunde erhält ein anderes Cookie. Somit besteht keine Möglichkeit, dass Cookies über die Websites von AdWords-Kunden nachverfolgt werden können.

Die Informationen, die mit Hilfe des Conversion-Cookie eingeholt werden, dienen dazu, Conversion-Statistiken für AdWords-Kunden zu erstellen, die sich für Conversion-Tracking entschieden haben. Hierbei erfahren die Kunden die Gesamtanzahl der Nutzer, die auf ihre Anzeige geklickt haben und zu einer mit einem Conversion-Tracking-Tag versehenen Seite weitergeleitet wurden. Sie erhalten jedoch keine Informationen, mit denen sich Nutzer persönlich identifizieren lassen.

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Weiterführende Informationen sowie die Datenschutzerklärung von Google finden Sie unter: http://www.google.de/policies/privacy/.

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Im Falle der Aktivierung der IP-Anonymisierung auf dieser Webseite, wird Ihre IP-Adresse von Google jedoch innerhalb von Mitgliedstaaten der Europäischen Union oder in anderen Vertragsstaaten des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum zuvor gekürzt. Nur in Ausnahmefällen wird die volle IP-Adresse an einen Server von Google in den USA übertragen und dort gekürzt. Im Auftrag des Betreibers dieser Website wird Google diese Informationen benutzen, um Ihre Nutzung der Website auszuwerten, um Reports über die Websiteaktivitäten zusammenzustellen und um weitere mit der Websitenutzung und der Internetnutzung verbundene Dienstleistungen gegenüber dem Websitebetreiber zu erbringen.

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(http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de)

Auskunft, Berichtigung, Sperrung und Löschung von Daten

Sie haben jederzeit das Recht auf unentgeltliche Auskunft über Ihre gespeicherten Daten sowie das Recht auf Berichtigung, Löschung bzw. Sperrung. Kontaktieren Sie uns auf Wunsch. Die Kontaktdaten finden Sie in unserem Impressum.

Betroffenenrechte

Als Betroffener haben Sie folgende Rechte:

  • gemäß Art. 15 DSGVO das Recht, in dem dort bezeichneten Umfang Auskunft über Ihre von uns verarbeiteten personenbezogenen Daten zu verlangen;
  • gemäß Art. 16 DSGVO das Recht, unverzüglich die Berichtigung unrichtiger oder Vervollständigung Ihrer bei uns gespeicherten personenbezogenen Daten zu verlangen;
  • gemäß Art. 17 DSGVO das Recht, die Löschung Ihrer bei uns gespeicherten personenbezogenen Daten zu verlangen, soweit nicht die weitere Verarbeitung

- zur Ausübung des Rechts auf freie Meinungsäußerung und Information;

- zur Erfüllung einer rechtlichen Verpflichtung;

- aus Gründen des öffentlichen Interesses oder - zur Geltendmachung, Ausübung oder Verteidigung von Rechtsansprüchen erforderlich ist;

  • gemäß Art. 18 DSGVO das Recht, die Einschränkung der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten zu verlangen, soweit

- die Richtigkeit der Daten von Ihnen bestritten wird;

- die Verarbeitung unrechtmäßig ist, Sie aber deren Löschung ablehnen;

- wir die Daten nicht mehr benötigen, Sie diese jedoch zur Geltendmachung, Ausübung oder Verteidigung von Rechtsansprüchen benötigen oder

- Sie gemäß Art. 21 DSGVO Widerspruch gegen die Verarbeitung eingelegt haben;

  • gemäß Art. 20 DSGVO das Recht, Ihre personenbezogenen Daten, die Sie uns bereitgestellt haben, in einem strukturierten, gängigen und maschinenlesebaren Format zu erhalten oder die Übermittlung an einen anderen Verantwortlichen zu verlangen;
  • gemäß Art. 77 DSGVO das Recht, sich bei einer Aufsichtsbehörde zu beschweren. In der Regel können Sie sich hierfür an die Aufsichtsbehörde Ihres üblichen Aufenthaltsortes oder Arbeitsplatzes oder unseres Unternehmenssitzes wenden.


E-Mail Werbung ohne Einwilligung

E-Mail-Werbung ohne Anmeldung zum Newsletter und Ihr Widerspruchsrecht Wenn wir Ihre E-Mail-Adresse im Zusammenhang mit dem Verkauf einer Ware oder Dienstleistung erhalten und Sie dem nicht widersprochen haben, behalten wir uns vor, Ihnen auf Grundlage von § 7 Abs. 3 UWG regelmäßig Angebote zu ähnlichen Produkten, wie den bereits gekauften, aus unserem Sortiment per E-Mail zuzusenden. Dies dient der Wahrung unserer im Rahmen einer Interessensabwägung überwiegenden berechtigten Interessen an einer werblichen Ansprache unserer Kunden. Sie können dieser Verwendung Ihrer E-MailAdresse jederzeit durch eine Nachricht an die unten beschriebene Kontaktmöglichkeit oder über einen dafür vorgesehenen Link in der Werbemail widersprechen, ohne dass hierfür andere als die Übermittlungskosten nach den Basistarifen entstehen.

Datenverarbeitung aufgrund einer Einwilligung & Widerrufsrecht

E-Mail-Werbung mit Anmeldung zum Newsletter Wenn Sie sich zu unserem Newsletter anmelden, verwenden wir die hierfür erforderlichen oder gesondert von Ihnen mitgeteilten Daten, um Ihnen regelmäßig unseren E-Mail-Newsletter aufgrund Ihrer Einwilligung gemäß Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. a DSGVO zuzusenden. Die Abmeldung vom Newsletter ist jederzeit möglich und kann entweder durch eine Nachricht an die unten beschriebene Kontaktmöglichkeit oder über einen dafür vorgesehenen Link im Newsletter erfolgen. Nach Abmeldung löschen wir Ihre E-Mail-Adresse, soweit Sie nicht ausdrücklich in eine weitere Nutzung Ihrer Daten eingewilligt haben oder wir uns eine darüber hinausgehende Datenverwendung vorbehalten, die gesetzlich erlaubt ist und über die wir Sie in dieser Erklärung informieren.


Letzte Aktualisierung: 02.12.2014

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Rechtliches
AGB

Table of contents

  1. Scope
  2. Conclusion of contract
  3. Right of withdrawal
  4. Prices and terms of payment
  5. Delivery and shipping conditions
  6. Retention of title
  7. Liability for defects (warranty)
  8. Redemption of promotion vouchers
  9. Applicable law
  10. Place of jurisdiction
  11. Code of Conduct
  12. Alternative dispute resolution

1) Scope

1.1These General Terms and Conditions (hereinafter referred to as "GTC") of incubado GmbH (hereinafter referred to as "Seller") apply to all contracts for the delivery of goods concluded by a consumer or entrepreneur (hereinafter referred to as "Customer") with the Seller with regard to the goods presented by the Seller in his online shop. The inclusion of the Customer's own terms and conditions is hereby objected to, unless otherwise agreed.

1.2For the purposes of these GTC, a consumer is any natural person who enters into a legal transaction for purposes that are predominantly neither commercial nor self-employed. An entrepreneur within the meaning of these GTC is a natural or legal person or a partnership with legal capacity who, when concluding a legal transaction, acts in the exercise of his commercial or self-employed professional activity.

2) Conclusion of contract

2.1The product descriptions contained in the Seller's online shop do not constitute binding offers on the part of the Seller, but serve for the submission of a binding offer by the Customer.

2.2The customer can submit the offer via the online order form integrated in the seller's online shop. After placing the selected goods in the virtual shopping basket and going through the electronic ordering process, the customer submits a legally binding contractual offer with regard to the goods contained in the shopping basket by clicking the button that concludes the ordering process. Furthermore, the customer may also submit the offer to the seller by telephone or by e-mail.

2.3The Seller may accept the Customer's offer within five days,

  • by sending the customer a written order confirmation or an order confirmation in text form (fax or e-mail), in which case the receipt of the order confirmation by the customer is decisive, or
  • by delivering the ordered goods to the customer, in which case the receipt of the goods by the customer is decisive, or
  • by requesting payment from the customer after the customer has placed the order.

If several of the aforementioned alternatives exist, the contract shall be concluded at the time when one of the aforementioned alternatives occurs first. The period for acceptance of the offer begins on the day after the customer sends the offer and ends with the expiry of the fifth day following the sending of the offer. If the seller does not accept the customer's offer within the aforementioned period, this shall be deemed to be a rejection of the offer with the consequence that the customer is no longer bound by his declaration of intent.

2.4If a payment method offered by PayPal is selected, the payment shall be processed via the payment service provider PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (hereinafter: "PayPal"), subject to the PayPal terms and conditions of use, which can be viewed at https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full or - if the customer does not have a PayPal account - subject to the terms and conditions for payments without a PayPal account, which can be viewed at https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. If the customer pays by means of a payment method offered by PayPal that can be selected in the online ordering process, the seller already declares acceptance of the customer's offer at the time the customer clicks the button that completes the ordering process.

2.5If the payment method "Amazon Payments" is selected, the payment will be processed via the payment service provider Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (hereinafter: "Amazon"), subject to the Amazon Payments Europe User Agreement, which can be viewed at https://payments.amazon.de/help/201751590. If the Customer selects "Amazon Payments" as the payment method during the online ordering process, the Customer also issues a payment order to Amazon by clicking the button that completes the ordering process. In this case, the seller already declares acceptance of the customer's offer at the time when the customer triggers the payment process by clicking the button that concludes the order process.

2.6When an offer is made via the Seller's online order form, the text of the contract shall be stored by the Seller after the conclusion of the contract and transmitted to the Customer in text form (e.g. e-mail, fax or letter) after the Customer's order has been sent. The Seller shall not make the text of the contract accessible beyond this. If the customer has set up a user account in the Seller's online shop before sending his order, the order data will be archived on the Seller's website and can be accessed by the customer free of charge via his password-protected user account by providing the corresponding login data.

2.7Before bindingly placing the order via the Seller's online order form, the Customer can identify possible input errors by carefully reading the information displayed on the screen. An effective technical means for better recognition of input errors can be the enlargement function of the browser, with the help of which the display on the screen is enlarged. The customer can correct his entries during the electronic ordering process using the usual keyboard and mouse functions until he clicks the button that concludes the ordering process.

2.8The German and English languages are available for the conclusion of the contract.

2.9Order processing and contacting usually take place via e-mail and automated order processing. The customer must ensure that the e-mail address provided by him for order processing is correct so that e-mails sent by the seller can be received at this address. In particular, when using SPAM filters, the customer must ensure that all e-mails sent by the seller or by third parties commissioned by the seller to process the order can be delivered.

3) Right of withdrawal

3.1Consumers are generally entitled to a right of withdrawal.

3.2More detailed information on the right of withdrawal can be found in the Seller's instructions on withdrawal.

3.3The right of withdrawal does not apply to consumers who do not belong to a Member State of the European Union at the time of conclusion of the contract and whose sole residence and delivery address are outside the European Union at the time of conclusion of the contract.

4) Prices and terms of payment

4.1Unless otherwise stated in the Seller's product description, the prices quoted are total prices which include the statutory value added tax. Any additional delivery and shipping costs will be indicated separately in the respective product description.

4.2In the case of deliveries to countries outside the European Union, further costs may be incurred in individual cases for which the Seller is not responsible and which are to be borne by the Customer. These include, for example, costs for the transfer of money by credit institutions (e.g. transfer fees, exchange rate fees) or import duties or taxes (e.g. customs duties). Such costs may also be incurred in relation to the transfer of funds if the delivery is not made to a country outside the European Union but the customer makes the payment from a country outside the European Union.

4.3The payment option(s) will be communicated to the Customer in the Seller's online shop.

4.4If prepayment by bank transfer has been agreed, payment shall be due immediately after conclusion of the contract, unless the parties have agreed on a later due date.

4.5If the payment method "PayPal invoice" is selected, the Seller assigns his payment claim to PayPal. Before accepting the Seller's declaration of assignment, PayPal shall carry out a creditworthiness check using the transmitted customer data. The Seller reserves the right to refuse the customer the payment method "PayPal invoice" in the event of a negative check result. If the payment method "PayPal invoice" is permitted by PayPal, the customer must pay the invoice amount to PayPal within 30 days of receipt of the goods, unless he is given a different payment deadline by PayPal. In this case, he can only make payment to PayPal with debt-discharging effect. However, the Seller shall remain responsible for general customer enquiries, e.g. regarding the goods, delivery time, shipment, returns, complaints, revocation declarations and deliveries or credit notes, even in the event of assignment of the claim. In addition, the General Terms and Conditions of Use for the Use of PayPal's Purchase on Account apply, which can be viewed at https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/pui-terms.

4.6If the payment method "PayPal Direct Debit" is selected, PayPal will collect the invoice amount from the customer's bank account after a SEPA Direct Debit mandate has been issued, but not before the expiry of the pre-notification period on behalf of the seller. Pre-notification is any communication (e.g. invoice, policy, contract) to the customer announcing a debit by SEPA Direct Debit. If the direct debit is not honoured due to insufficient funds in the account or due to the provision of incorrect bank details, or if the customer objects to the direct debit even though he is not entitled to do so, the customer shall bear the fees incurred by the respective credit institution as a result of the chargeback if he is responsible for this.

4.7If the payment method "hire purchase by easyCredit" is selected, the payment will be processed via TeamBank AG Nürnberg, Beuthener Straße 25, 90471 Nürnberg (hereinafter "TeamBank AG"), to which the seller assigns its payment claim. Before accepting the Seller's declaration of assignment, TeamBank AG will carry out a credit check using the transmitted customer data. The seller reserves the right to refuse the customer the payment method "hire purchase by easyCredit" in the event of a negative result of the check. If the payment method "hire purchase by easyCredit" is approved by TeamBank AG, the customer must pay the invoice amount to TeamBank AG at the conditions specified by the seller and communicated to him/her in the seller's online shop. In this case, the customer can only make payment to TeamBank AG with debt-discharging effect. However, the seller remains responsible for general customer enquiries, e.g. regarding the goods, delivery time, dispatch, returns, complaints, revocation declarations and deliveries or credit notes, even in the event of the assignment of claims. The General Terms and Conditions for hire purchase by easyCredit, which can be found on the Internet at https://www.easycredit-ratenkauf.de/download/rk_ergaenzende_AGB_zum_ratenkauf_by-easycredit_2.0.pdf, also apply.

5) Delivery and shipping conditions

5.1The delivery of goods shall be made by dispatch to the delivery address provided by the customer, unless otherwise agreed. When processing the transaction, the delivery address specified in the Seller's order processing shall be decisive.

5.2In the case of goods delivered by forwarding agent, delivery shall be made "free kerbside", i.e. to the public kerbside nearest to the delivery address, unless otherwise stated in the shipping information in the Seller's online shop and unless otherwise agreed.

5.3If the delivery of the goods fails for reasons for which the customer is responsible, the customer shall bear the reasonable costs incurred by the seller as a result. This does not apply with regard to the costs for the return shipment if the customer effectively exercises his right of withdrawal. In the event of an effective exercise of the right of revocation by the customer, the provision made in the seller's revocation instructions shall apply to the costs of returning the goods.

5.4Self-collection is not possible for logistical reasons.

6) Retention of title

If the seller makes advance payment, he shall retain ownership of the delivered goods until the purchase price owed has been paid in full.

7) Liability for defects (warranty)

7.1If the purchased item is defective, the provisions of the statutory liability for defects shall apply.

7.2Notwithstanding the foregoing, the following shall apply to used goods: Claims for defects are excluded if the defect only occurs after the expiry of one year from delivery of the goods. Defects that occur within one year of delivery of the goods can be claimed within the statutory limitation period. However, the reduction of the liability period to one year does not apply

  • for items which have been used for a building in accordance with their customary use and have caused its defectiveness,
  • for claims for damages and reimbursement of expenses of the customer, as well as
  • in the event that the seller has fraudulently concealed the defect.

7.3If the customer is acting as a consumer, he is requested to complain about delivered goods with obvious transport damage to the deliverer and to inform the seller of this. If the customer does not comply with this, this shall have no effect on his statutory or contractual claims for defects.

8) Redemption of promotional vouchers

8.1Vouchers issued free of charge by the Seller as part of promotions with a specific period of validity and which cannot be purchased by the Customer (hereinafter "Promotion Vouchers") can only be redeemed in the Seller's online shop and only during the specified period.

8.2Individual products may be excluded from the voucher promotion if a corresponding restriction results from the content of the promotion voucher.

8.3Promotion vouchers can only be redeemed before the order process is completed. Subsequent offsetting is not possible.

8.4Several promotional vouchers can also be redeemed for one order.

8.5The value of the goods must be at least equal to the amount of the promotional voucher. Any remaining credit will not be refunded by the Seller.

8.6If the value of the promotional voucher is not sufficient to cover the order, one of the other payment methods offered by the Seller may be chosen to settle the difference.

8.7The credit balance of a promotional voucher is neither paid out in cash nor does it earn interest.

8.8The promotional voucher will not be refunded if the customer returns the goods paid for in full or in part with the promotional voucher within the scope of his statutory right of withdrawal.

8.9The promotional voucher is only intended for use by the person named on it. A transfer of the promotional voucher to third parties is excluded. The Seller is entitled, but not obliged, to check the material eligibility of the respective Voucher Holder.

9) Applicable law

9.1All legal relations between the parties shall be governed by the laws of the Federal Republic of Germany to the exclusion of the laws on the international sale of movable goods. In the case of consumers, this choice of law shall only apply insofar as the protection granted is not withdrawn by mandatory provisions of the law of the state in which the consumer has his habitual residence.

9.2Furthermore, this choice of law with regard to the statutory right of withdrawal does not apply to consumers who do not belong to a Member State of the European Union at the time of conclusion of the contract and whose sole place of residence and delivery address are outside the European Union at the time of conclusion of the contract.

10) Jurisdiction

If the customer is a merchant, a legal entity under public law or a special fund under public law with its registered office in the territory of the Federal Republic of Germany, the exclusive place of jurisdiction for all disputes arising from this contract shall be the Seller's registered office. If the customer has its registered office outside the territory of the Federal Republic of Germany, the Seller's registered office shall be the exclusive place of jurisdiction for all disputes arising from this contract if the contract or claims arising from the contract can be attributed to the customer's professional or commercial activity. In the above cases, however, the Seller shall in any case be entitled to bring an action before the court at the Customer's place of business.

11) Code of Conduct

- The seller has submitted to the Trusted Shops quality criteria, which can be viewed on the Internet at http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf.

12) Alternative dispute resolution

12.1The EU Commission provides a platform for online dispute resolution on the Internet at the following link: https://ec.europa.eu/consumers/odr

This platform serves as a contact point for the out-of-court settlement of disputes arising from online purchase or service contracts involving a consumer.

12.2The Seller is neither obliged nor willing to participate in dispute resolution proceedings before a consumer arbitration board.

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Rechtliches
Revocation

Right of withdrawal

You have the right to withdraw from this contract within fourteen days without giving any reason.
The withdrawal period is fourteen days from the day,

  • on which you or a third party named by you, who is not the carrier, have taken or has taken possession of the goods, if you have ordered one or more goods as part of a uniform order and these are or will be delivered uniformly;
  • on which you or a third party named by you, who is not the carrier, have taken possession of the last goods or has taken possession of the last goods if you have ordered several goods as part of a uniform order and these are delivered separately;
  • on which you or a third party named by you, who is not the carrier, have taken possession of the last partial consignment or the last piece, if you have ordered goods that are delivered in several partial consignments or pieces;

In order to exercise your right of withdrawal, you must inform us (incubado GmbH, - aerycs- , Werner-von-Siemens-Str. 3-7, 25479 Ellerau, telephone number: +49 40 882 159 77, e-mail address: service@aerycs.de) by means of a clear declaration (e.g. a letter sent by post, fax or e-mail) of your decision to withdraw from this contract. You can use the attached model withdrawal form for this purpose, which is, however, not mandatory.

To comply with the cancellation period, it is sufficient that you send the notification of the exercise of the right of cancellation before the end of the cancellation period.

Consequences of revocation

If you withdraw from this contract, we must repay you all payments that we have received from you, including the delivery costs (with the exception of the additional costs resulting from the fact that you have chosen a type of delivery other than the cheapest standard delivery offered by us), without delay and at the latest within fourteen days from the day on which we received the notification of your withdrawal from this contract. For this repayment, we will use the same means of payment that you used for the original transaction, unless expressly agreed otherwise with you; in no case will you be charged for this repayment. We may refuse to refund you for goods that can be sent by parcel post until we have received the goods back or until you have provided proof that you have returned the goods, whichever is the earlier.

You must return or hand over the goods that can be sent by parcel post to us without delay and in any case no later than fourteen days from the day on which you notify us of the revocation of this contract. The deadline shall be deemed to have been met if you send the goods that can be shipped as a parcel before the expiry of the deadline of fourteen days. You shall bear the direct costs of returning the goods that can be sent by parcel post and the direct costs of returning goods that cannot be sent by parcel post. The costs for goods that cannot be sent by parcel post are estimated at a maximum of approximately EUR 50. You only have to pay for any loss in value of the goods if this loss in value is due to handling of the goods that is not necessary for checking the quality, characteristics and functioning of the goods.

Reasons for exclusion or expiry

The right of withdrawal does not apply to contracts

  • for the delivery of goods which are not prefabricated and for the production of which an individual selection or determination by the consumer is decisive or which are clearly tailored to the personal needs of the consumer;
  • for the delivery of goods that can spoil quickly or whose expiry date would be quickly exceeded;
  • for the delivery of alcoholic beverages, the price of which was agreed upon at the time of the conclusion of the contract, but which can be delivered at the earliest 30 days after the conclusion of the contract and the current value of which depends on fluctuations in the market over which the entrepreneur has no influence;
  • for the delivery of newspapers, periodicals or magazines with the exception of subscription contracts.

The right of withdrawal expires prematurely in the case of contracts

  • for the delivery of sealed goods which are not suitable for return for reasons of health protection or hygiene if their seal has been removed after delivery;
  • for the delivery of goods if these have been inseparably mixed with other goods after delivery due to their nature;
  • for the delivery of sound or video recordings or computer software in a sealed package if the seal has been removed after delivery.


Model cancellation form

(If you wish to revoke the contract, please complete and return this form).

- To incubado GmbH - aerycs -, Werner-von-Siemens-Str. 3-7, 25479 Ellerau, e-mail address: service@aerycs.de:

- I/we (*) hereby revoke the contract concluded by me/us (*) for the purchase of the following goods (*)/the provision of the following service (*)

- Ordered on (*)/received on (*)

- Name of the consumer(s)

- Address of the consumer(s)

- Signature of the consumer(s) (only in the case of notification on paper)

- Date

(*) Delete as applicable.

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Rechtliches
Imprint

incubado GmbH
Werner-von-Siemens-Str. 3-7
25479 Ellerau
Germany

Managing Directors: Anthony Carstensen, Mark Stolzenberg
Register Court: Kiel Local Court
Register Number: HRB 18679
VAT ID No.: DE301984991

Email: service@aerycs.de
Phone: +49 40 882 159 78

Wir sind Mitglied der Initiative "faircommerce".de

For more information, please visit www.fair-commerce.de.

Legal information about the website

All texts, images and other information published here are subject to the copyright of the provider, unless third party copyrights exist. In any case, copying, distribution or public reproduction is only permitted with the revocable and non-transferable consent of the provider.

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The European Commission provides a platform for online dispute resolution (OS), which you can find here https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
We are neither obliged nor willing to participate in a dispute resolution procedure before a consumer arbitration board.

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Wheel sets

Bei unseren Laufrädern für Felgenbremsen bekommst du bei jedem Laufradkauf folgendes dazu: 4 Bremsbeläge, 2 tubeless Felgenbänder, 2 tubeless Ventile, Dichtmilch und Carbon bzw. Titan Schnellspanner (je nach Wahl).
Bei unseren Disc-Laufrädern sind im Lieferumfang 2 tubeless Felgenbänder, 2 tubeless Ventile und Dichtmilch enthalten.
Laufräder für Scheibenbremsen werden nicht mit dem Sicherungsring/ Lockring für die Bremsscheibe geliefert.
You can find detailed information about our different hubs here: Technology
Weight limit Yes. Depending on the choice of spokes, the wheels are designed for a maximum weight of 90 kg with DT Swiss AeroLite spokes and 120 kg with DT Swiss AeroComp spokes.
Bei unseren Rennradlaufrädern bieten wir dir die folgenden Freiläufe an: Shimano/ SRAM (9-/10-/11-/12-fach), Campagnolo (9-/10-/11-/12-fach) und SRAM XDR (12-fach) an. Die MTB-Laufräder sind mit folgenden Schaltungen kompatibel: Shimano, SRAM XD MTB und Shimano Micro Spline.
Wenn du mit Disc-Bremsen unterwegs bis, musst du dir keine Gedanken machen, ob die Disc-Laufräder in dein Rennrad, Crosser oder Gravelrad passen. Die neueren Rahmen sind für breitere Felgen und Laufräder ausgelegt. Bei Rädern mit Felgenbremsen solltest du jedoch bei neuen Laufrädern darauf achten, dass diese passen. Dazu vergleichst du die Innenmaulweite deiner aktuellen Laufräder mit den Laufrädern, die du gerne kaufen würdest. Wenn dein Rahmen ohnehin sehr eng gebaut ist und die Maulweiten sich sehr unterscheiden (z.B. aktuelle Innenmaulweite: 17 mm; neue Innenmaulweite: 21 mm), könnte es sein, dass die Laufräder nicht in dein Rad passen.
This can have several reasons. We have collected a few possible sources of error here:
  • the freewheel body is dirty and no longer sufficiently greased: to do this, loosen the freewheel once, grease it and refit it.
  • the spoke crossings are no longer sufficiently greased
  • the cassette sits loosely on the freewheel body
  • Change and/or grease quick-release skewers or thru axle

Tyres

We have noted on all wheels which tyre width is best suited for the respective rim. If you are unsure, please contact Robert directly at the workshop on +49 40 882 159 78.
Yes, please book your desired tyres and tyre fitting with your order: Tyre fitting
After tubeless mounting, you should ideally do a test ride directly so that the sealing milk is distributed in the movement. Of course, we can't do that with your ordered wheels :) Due to the lack of a test ride, it is possible that the tyre is not yet 100% sealed when it arrives. This can cause some air to escape. This can happen very slowly or a little faster. But it is quite normal. We therefore recommend the following: Pump up the tyres and turn the wheel several times so that the sealing milk is well distributed. The milk may have collected in one place during transport. Ideally, you should now go for a test ride so that the sealant is distributed in action. It can take up to 24 hours for a tyre to be completely sealed.
Yes, you can also use CO2 cartridges to inflate your tubeless tyres.
You can also use tubular tyres on certain wheels. These are marked in the description as "tubular tyres" or "tubular".
We explain the advantages of tubeless vs clincher here in our blog post: Robert's Workshop: Tubeless tyre fitting
Tubeless works best when there is less pressure on the tyres. This means that wider tyres that you can ride with less bar are best suited for tubeless. You can try tubeless with tyre widths from 25 mm, we fully recommend it from 32 mm and especially if you often ride on uneven surfaces.
The tyres are named accordingly with "tlr" for tubeless-ready or "tle" for tubeless-easy. Here you will find all our tubeless-ready tyres and everything you need for them.
How to mount tubeless tyres quickly and easily, we explain here in our Blogpost.
A distinction is made between Tubeless-Ready tyres and complete tubeless tyres. With Tubeless-Ready tyres, the sidewalls are not 100% airtight, so you should always use sealant. Tubeless tyres have a thicker wall and therefore sealing milk is not absolutely necessary, but we still recommend it.
We recommend topping up the sealant once or twice a year. This depends on your mileage, the temperatures and the tightness of your tyre-rim system.
An indicator is when the pressure is no longer held well. To refill, simply unscrew the valve core and refill 30 ml above the stem.
A breakdown happens to everyone, so you should be well prepared. In the best case, the sealing milk will seal the cut directly. If not, you should always have a spare tube with you. You can then insert it into the tubeless tyre. Because tubeless tyres are difficult to remove, good tyre levers are necessary.

Service

Of course you can. You can contact us by email at service@aerycs.de, by phone at +49 40 882 159 78 or via our contact form.
Here it goes to the Appointment booking.
Of course. Please contact Robert in advance for an appointment at +49 40 882 159 78 or book an appointment here: Appointment booking.
We have a small selection of spare parts in our Accessories section. If you don't find what you are looking for, please contact us by email at service@aerycs.de, by phone at +49 40 882 159 78 or via our contact form.
Of course. If the date of purchase of your wheels is still within the warranty period, and the Warranty conditions are given, we will repair your product free of charge.

If the conditions are not met, we will of course re-centre your wheels . One re-centring costs 29,99€. You can book this service here book it.

You can either bring your wheels in person or send it in. Please contact us for an appointment by email at service@aerycs.de or by phone at +49 40 882 159 78.

If you would like to return your wheels , we can provide you with a return label free of charge. Please contact us at service@aerycs.de. Please enclose our service document with your shipment. Download here.

The service can take up to one week.
Of course. If the date of purchase of your wheels is still within the warranty period and the Warranty conditions are given, we will repair your product free of charge.

If the conditions are not met, we will of course also centre your wheels . The bearing exchange costs 44,99€. You can book this service here book this service.

You can either bring your wheels in person or send it in. Please contact us for an appointment by email at service@aerycs.de or by phone at +49 40 882 159 78.

If you would like to return your wheels , we can provide you with a return label free of charge. Please contact us at service@aerycs.de. Please enclose our service document with your shipment. Download here.

The service can take between 1-3 weeks.

Returns, complaints and exchanges

Please document the damage as soon as you discover it. Then contact us by email at service@aerycs.de, by phone at +49 40 882 159 78 or via our Contact form. We need a copy of your invoice to process the claim.
You have the right to cancel your purchase contract within fourteen days without giving any reason. Please contact us by email at service@aerycs.de, by phone at +49 40 882 159 78 or via our Contact form.

Please enclose a copy of your invoice with your return. The wheels must be returned to us in the original packaging. You will receive your credit back within 14 days using the same method of payment as you used to pay.

Brake pads

Für unsere Carbon-Laufräder empfehlen wir dir die folgenden Bremspads: BREMSPADS / BREMSBELÄGE FÜR SHIMANO / SRAM/ CAMPAGNOLO (4 STÜCK), GRAU Wenn du sehr viel in den Bergen unterwegs bist und häufig bremst, können wir dir diese Bremsbeläge empfehlen: AERYCS KERAMIK BREMSPADS / BREMSBELÄGE FÜR CAMPAGNOLO (4 STÜCK), SCHWARZ
The correct installation of the brake pads is essential so that you can enjoy your wheels for a long time. Here you will find instructions.

Crash Replacement and Warranty

We offer you our Crash Replacement in the event of a fall. You can find detailed information on this here.
In addition to high-quality products, we also offer you first-class service. Therefore, in addition to the legal warranty on all aerycs products, aerycs grants you a 3-year warranty on all material and processing defects. You will find detailed information about our warranty services here.

Payment

We offer different methods of payment. Of course, you can pay in all common ways such as PayPal, Klarna, credit card (more in the footer or on the item detail page).

Delivery

In almost all. You can find the overview here.
You can find an overview of the shipping costs here.
We note with each product how long the delivery time is. As a rule, our wheels have a delivery time between 3-14 working days. If your desired wheel is not available or the delivery time is unknown, please contact us and we will find a solution together.